ToP w czytelni: książki Hanny Trawińskiej

/Poleca Joanna/

Podczas ostatniego spotkania ToP-u w sierpniu 2013, okazało się, że w naszym gronie jest nie tylko dużo mam, ale również dużo, świeżych babć: moje gratulacje!

Zainspirowana tym faktem postanowiłam pochwalić się moją mamą, Hanną Trawińską, i jej dorobkiem. Ta cudowna kobieta nie tylko mnie wychowała, ale również ponad 40 lat opiekowała się gromadką – w porywach nawet do czterdziestu – trzylatków w warszawskich żłobkach. Długie doświadczenie zawodowe sprawiło, iż moja mama oprócz bycia opiekunką w żłobku, zdecydowała się podzielić swą wiedzą z szerszą publicznością. Hanna Trawińska ma na swoim koncie dwie publikacje dla rodziców maluszków, a już wkrótce ukaże się jej trzecia książka.

Książki te są przeznaczone dla rodziców aby mogli się lepiej przygotować do posłania swojego malucha do żłobka lub przedszkola. Jednocześnie zarówno rodzic jak i opiekun/wychowawca ma możliwość skorzystania z pomysłów zabaw zaproponowanych przez moją mamę. Chwaląc się dalej, dodam jeszcze, że z książek mojej mamy korzystają zarówno państwowe jak i prywatne żłobki i przedszkola, a na ich podstawie uczą się studenci psychologii i pedagogiki. Nie pozostaje mi nic innego jak podać Wam tytuły. Wszystkie książki są do nabycia online.

”Zabawy rozwijające dla małych dzieci”

W latach 80-tych (1981 i 1988) wydana była przez Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich (PZWL). Ponownie ukazała się w latach 2006 i 2011 nakładem Akademickiego Wydawnictwa ”Żak’.’ Ta pozycja zawiera różne zabawy dydaktyczne, muzyczne, tematyczne oraz wierszyki i piosenki.

Naamloos2

”Moje dziecko w żłobku, szansa czy konieczność?”

Ta również wydana przez ”Żak” w 2006 książka, jest pozycją lekką, którą można przeczytać w godzinę. Opisuje ona jak dziecko adoptuje się w nowych warunkach wysłane do żłobka lub przedszkola. Jednocześnie można się z niej dowiedzieć  o ówczesnych, wewnętrznych warunkach polskich żłobków.

 Naamloos1

”Bawmy się z małymi dziećmi”

Tejże książeczki, również wydawanej przez ”Żak”, oczekujemy przed Wigilią 2013.  Bedzię ona miała materiał zawierający zabawy rozwijające i konspekty prac z dzieci w wieku od półtora roku do wieku świetlicowego, z dużą ilością wierszyków i piosenek.

 Naamloos3

Polecam Wszystkim książki Hanny Trawińskiej!

Comments
2 Komentarze to “ToP w czytelni: książki Hanny Trawińskiej”
  1. Jedna uwaga tylko dla wszystkich, widoczne sa trzy okladki ksiazek, z czego dwie sa do tej samej ksiazki:” Zabawy rozwijajace dla malych dzieci” (wydanie pierwsze i ostatnie). Bo jesli chodzi o ostatnia ksiazke, ktora ma sie dopiero ukazac to nie ma jeszcze zaprojektowanej okladki. Pozdrawiam i polecam jako super prezent dla swiezo upieczonych mam i babc:)

  2. Wlasnie dzwonila moja mama, ze jej kolejna ksiazka jest juz dostepna online do kupienia: Hanna Trawinska ” Bawmy sie z malymi dziecmi” – Wiec jesli znacie kogos z malymi dziecmi lub kogos kto studiuje pedagogike to polecam:)
    http://www.ravelo.pl/bawmy-sie-z-malymi-dziecmi-hanna-trawinska,p100242628.html

Skomentuj

  • Najczęsciej klikane

    • Brak
