ToPowiczki o ToP-ie (1)

/Z notatnika Joanny/

W niedziele czwartego grudnia 2012, miałam przyjemność stać się częścią nowej – dla mnie – kobiecej organizacji. Sam ToP nie jest taki nowy, w przyszłym roku będzie świętować 15-lecie istnienia.

Ostatnio wszystko, co robię wydaje się skupiać wokół społeczności polskiej, począwszy od Miss Polski, poprzez Polonusa a skończywszy na ToP-ie. To spowodowało, że na nowo staram się odkryć swoje korzenie, trochę z innej perspektywy bowiem będąc za granicą.

Mimo iż tak długo jestem już z dala od kraju, wciąż jest mi bliżej do tych nawet nowopoznanych kobiet, niż do tubylców. Łączy nas ta sama historia  i poczucie humoru. To miła odmiana móc spędzić czas z przedstawicielkami różnych pokoleń, z różnych środowisk, ale z tego samego kraju. To sprawia, że czuję się jak w domu.

Dzięki mojej wspaniałej koleżance pojechałam do Amsterdamu na spotkanie niezwykle inteligentnych i interesujących kobiet z Polski, tworzących ToP – Towarzystwo Polek, lub Vereniging van Poolse Vrouwen. Jest to organizacja kobiet, starająca się połączyć polskojęzyczne kobiety w Holandii.

Spotkanie ToP-u było pod znakiem zajęć plastycznych. Jedna z członkiń dawała nam wytyczne dotyczące rysunku, perspektywy i horyzontu na obrazach. Muszę powiedzieć, że to było zabawne doświadczenie. Ja lubię kreatywność jednak tym razem byłam tak podekscytowana poznaniem nowych ludzi, że skoncentrowałam się bardziej na ploteczkach niż na rysowaniu. Dlatego mój rysunek prostego garnka, stał się bombką świąteczną, i w ostateczności narysowałam kolorowe dłonie.

Naamloos1

Amsterdam sam w sobie to wyjątkowe miejsce, a zwłaszcza w połączeniu z Superpolkami. To wszystko sprawiło, iż mój dzień był przecudowny a poza tym bez zastanawiania stałam się członkinią ToP-u.

English version of this blog

Comments
One Response to “ToPowiczki o ToP-ie (1)”
  1. Dzieki Krysiu za poprowadzenie tych super, artystycznych warsztatow:)

Skomentuj

  • Najczęsciej klikane

    • Brak
